Taivassanomat 11/2021

Onko uusi maailmanjärjestys tulossa?

Covid-19 kulkutauti erilaisine variantteineen on vakava kuolemansairaus ja ruttoon verrattava pandemia. Luuk. 21:11. Sen vuoksi on viisasta suojautua siltä. Tavalliseen flunssaankin pitää suhtautua niin, ettei sen anneta levitä. Eikö siis tähän miljoonia ihmisiä tappaneeseen virukseen? Vaikeaksi asian tekee myös se, että koronatartunnan saanut voi olla oireettomana jopa runsaan viikon ja sinä aikana tartuttaa tautia. Sen tähden on kaikkien huolehdittava, ettei ole tietämättään levittämässä virusta ja näin jopa aiheuttamassa lähimmäisensä kuolemaa.

Koronaa vastaan on kehitetty rokote. Kehotan jokaista ottamaan sen ensi tilassa. Miksi? Koska Raamattu sanoo näin: ”Rakkaani, toivon, että sinä menestyt kaikessa ja pysyt terveenä, niin kuin sielusikin menestyy.” 3 Joh. 2. Rokotevastaisuus yms. lääketieteen hyvien pyrkimysten vastustaminen on siis epäraamatullista.
Muun muassa isorokko voitettiin rokotteella. Ja lääkkeillä on voitettu tuhannet muut sairaudet sekä pelastettu miljoonia ihmishenkiä, jotka ovat näin päässeet vielä kuulemaan pelastussanomaa. Nämä tosiasiat pitää jokaisen hyväksyä!

On olemassa kristittyjä saarnaajia, jotka ennen ovat olleet raitishenkisiä ja luotettavia rukouksessa viipyviä pyhiä, jotka silloin rakastivat Jumalaa ja Hänen Sanaansa, mutta ovat nyt hylänneet Pyhän Hengen johdatuksen, joka ennen oli heille tärkeintä. He ovat kääntyneet pois seuraamasta Herraa ja alkaneet saarnata salaliittoteorioita ja rokotevastaisuutta. He johtavat kuulijansa pois Pyhän Hengen vaikutuspiiristä askaroimaan lääketiedettä vastustavissa aihepiireissä. Nuo Raamatun ulkopuolelle siirtyneet ”opettajat” opetuksineen ovat siirtyneet julmien susien kanssa samaan leiriin hajottamaan Jumalan lasten taistelurivejä. Apt. 20:29-31.
Tehtävämme on nyt auttaa Jumalalle rakkaita ihmisiä irti eksytyksistä: ”Jos joku teistä eksyy totuudesta ja toinen saa hänet palaamaan takaisin, niin tietäkää, että se, joka palauttaa syntisen hänen harhateiltään, pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.” Jaak. 5:19,20.
Rukousta kaikkien puolesta.

Esivallalle alamaisuus.
Kyseinen salaliittoteorioiden asia ja rokotevastaisuus on lisännyt uskovien hajaannusta entisestään. Ei ole oikein, että saarnaajan paikalta noustaan vastustamaan esivallan hyviä ohjeita ja terveyttä edistäviä pyrkimyksiä, mm. rokotuksia. Sellaiset aiheet eivät kuulu seurakunnan kokouksiin.
Rokotekriittisyyskin on hyvä jättää virallisten asiantuntijoiden tehtäväksi.

Ehkä nuo salaliittoteorioihin eksyneet eivät huomioi, että myös terveysministeriö kuuluu esivaltaan: https://stm.fi/stm-koronavirustiedotteet
”Joka siis asettuu esivaltaa vastaan, nousee Jumalan säädöstä vastaan, mutta ne, jotka nousevat vastaan, tuottavat itselleen tuomion. ” Room. 13:2. ja 1-6.
”Olkaa Herran vuoksi alamaisia kaikelle inhimilliselle järjestykselle, niin kuninkaalle, joka on ylin, kuin maaherroillekin, jotka Hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi mutta hyvää tekeville kiitokseksi.” 1 Piet. 2:13,14. 1 Tim. 2:1-4.
Eri asia on, jos esivalta asettaa meille Raamatun vastaisia säädöksiä, jotka rajoittavat Raamatun opetusten mukaista toimintaa; sellaisia emme tietenkään hyväksy. ”Enemmän tulee totella Jumalaa..!” Apt. 5:29. Mutta tässä asiassa on kysymyksessä ihmisten terveys. Sen tulee olla myös meidän uskovien tärkeä asia.
Ihanne tietenkin olisi, että Pyhä Henki antaisi terveeksi tekemisen lahjojen toimia niin kirkkaasti, että koronaan sairastuneet paranisivat uskon rukouksen kautta. Silloin ei tarvittaisi rokotteita ym. lääkkeitä. Nyt toistaiseksi niitä vielä tarvitaan.

Uusi maailmanjärjestys
Epäraittiit uskovat ym. ovat liittäneet koronapandemiaan teorioita, joiden mukaan salaliittoutunut maailman johtajisto järjestää tämän taudin kautta uuden maailmanjärjestyksen. Raamattu kuitenkin opettaa, että uusi maailmanjärjestys alkaa vasta silloin, kun Jeesus tulee ja tuhoaa antikristus-paavin järjestelmineen. 2 Tess. 2:8. Ja ”loppuun asti on oleva sota” Dan. 9:26.
Aina on ollut niin, että yhteiskunnan systeemit välillä rapistuvat ja epäjärjestys ja mellakat kiihtyvät kaaokseen asti. Osittain uusia maailmanjärjestyksiä on aina silloin syntynyt. Mutta Raamattu ei opeta, että seurakunnan nyt tulisi valmistautua sellaiseen, vaan nyt on aika valmistua Jeesuksen tulemukseen. Näin teemme hyvinä ja pahoina aikoina.

Yksi ”uusi” maailmanjärjestys, jota myös kutsutaan ”valistuksen ajaksi”, alkoi Ranskan vallankumouksesta 1700-luvun lopulla. Kaiken pahan joukossa se sai aikaan myös paljon yhteiskunnallista hyvää. Mm. kansankirkon hallintavaltaa alettiin supistaa. Uskonnon hallintavalta pistettiin sivuun yhteiskunnasta. Silloin syntyi myös ihmisoikeuksien julistus. Alkoi teollinen aikakausi ja suurten keksintöjen aika, jne.

Mitä vielä tapahtuukaan, hyvää ja huonoa, ennen Jeesuksen tuloa. Vain Jumala tietää. Ja Hän ilmoittaa siitä jotain rukoileville palvelijoilleen.

Ja HUOM! Mellakat ovat tulossa Suomeenkin. Rukoilkaa, etteivät seurakuntalaiset osallistu sellaisiin, mm. rokotevastaisiin mielenosoituksiin yms.

Siunausta Herran kansa.

Tässä rohkaisuksi toinen uusi Taivassanomat, joka liittyy aiheeseen:

Taivassanomat 10/2021: Lääketiede (farmakeia) ei ole noituutta